söndag 19 maj 2013

Söndags mys och sol ute....

Heej alla glada, vilken fin helg det har varit, själv mår jag bättre, 2:a feberfria dagen, så i morgon blir det jobba, känns bra.
Har varit ute många tiiimmmmar i dag, fixat med blommorna/bebisarna i växthuset, dom måste man ta hand om, hur febri man nästan än är....nu var den ju bara 38, så lätt kaxa till sig, haha.

Nu är foder klart på övervåningen, lampan monterad, så när ett strök färg fått tillkomma, då blir det bra.
Att vi valt liggande panel är nog för att det är typiskt Norskt, tycker det är fint, och helt enkelt gillar det....
Här kommer ett daxplock med bilder, men lite text under bilderna, kram på er alla.
Nu är det byta av vindskivor kvar, sen sista strykning av målning på övre del.....

Lampan uppe monterad.....

Flaggorna uppe, "min" e störst, haha....

Nya stolarna från Mio, sköna, blomstegen målade jag vit....

Här drömmer jag, lagt ut pinnar vart framtida växthuset evt ska stå, ett på drygt 14m2...

Här blir det singel efter husväggen, och krukorna ska stå på det...måste måla krukorna, "glömde" dom ute i vinter...grrr....

Växthuset, ärft efter mamma, nu är det bara FÖR LITET.....

Mysigt med lampan uppe nu....liggande panelen, ja typiskt Norskt...Z-panel, och SP-Fönster


2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Så fint hus ni har! Jättesnyggt med liggande panel tycker jag:)
    Du får bearbeta honom lite med rabatten, det gjorde jag med min och nu är han helnöjd precis som jag:)

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Wow så mange små bebiser du har i vexthuset :) så heldig du er som har et slikt drivhus. Flott hus du har og koselig hage. Syntes det er kjempefint med liggende panel ! Hi hi så herlig at du viste fem blomsterkassene mine til mannen din ;)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvaraRadera